Търсим здравен медиатор за района ни в Монтана

2018-03-03

Проектът ни в Монтана „Комплексен подход за ромско включване в община Монтана“ по Програма ЗОВ търси здравен медиатор за кв.“Кошарник. Конкурсът се организира от Национална мрежа на здравните медиатори” (НМЗМ) в партньорство с Община Монтана.

До 17.00 часа на 15 март 2018 кандидатите трябва да подадат лично в деня на интервюто или електронно на адрес info@zdravenmediator.net следните документи: автобиография, мотивационно писмо и копие от дипломата си за завършено средно образование.

Основните изисквания към кандидати са:

•          Завършено минимум средно образование;

•          Принадлежност към местна уязвима етническа общност

•          Познаване на здравните и социални проблеми на общността

•          Владеене на езика на общността

•          Комуникативни умения

•          Компютърна грамотност (MS Word, Internet)

Конкурсът ще премине в два етапа:  по документи и интервю с одобрените по документи.

Подборът ще бъде направен на 16 март 2018 г. от 09.00 часа,  ОМЦ-Монтана: ет. 4, к-т 401.

Одобреният кандидат ще премине да премине двуседмичен интензивен курс на обучение в Медицинския университет - София в периода.

Ролята на здравния медиатор е да бъде посредник между уязвими групи и здравни и социални служби; до помага на незапознатите със здравната система да получат достъп до здравни услуги; да работи с общопрактикуващите лекари и други здравни специалисти и институции за повишаване на имунизационния статус на децата; да участва в организирането на здравни кампании.

Информация за професията „здравен медиатор“ и подбора можете да получите  на www.zdravenmediator.net и тел: 0897 948 208.

Вижте тук пълния текст на обявата или я свалете  от линка по-долу.

Здравен медиатор в Монтана

Последни новини в тази категория

Кога ще бъде понеделник, за да отида отново на градина?

2019-01-28

Близо 90 деца са записани в детска градина „Надежда“ в квартал „Надежда“ в Сливен, която бе открита преди два месеца.

Градената вече се превърна в любимо място за децата. Мнозина от тях питат кога ще минат събота и неделя, за да дойдат отново в градината при новите си другарчета, любимите играчки и учителките. Работят четири градински групи и две яслени, като средната посещаемост е около 15 деца в група.

И само след няколкомесечни занимания вече виждаме първите резултати: децата, които за първи път в живота си посещават градина, вече са овладели първи умения – поздравяват, мият ръчичките си без подкана, знаят стихчета и песни. Чувстват се наистина като у дома си, разказват учителите.

Децата имаха и първо представление, на което се справиха блестящо: за ромския празник Банго Васил (ромската Нова година) те представиха традиционните за празника обичаи, стихчета, песнички и хорца. През деня майките приготвиха ромски ястия, характерни за празника им, които всички опитаха в края на тържеството. Страхотен празник и голямо преживяване за деца и родители! Както и за учителите, които вложиха много усилия в работата с децата. 8 учители и 8 помощник – възпитатели, както и 4  медицински сестри се грижат за децата в градината и яслата.

Първото съвместно мероприятие "деца-родители" беше коледното тържество, което бе изпълнено с много радостни емоции. Ще го помнят завинаги: това бе тяхното първо коледно тържество в градината!

Детска градина „Надежда“ бе официално открита в края на ноември 2018 година като част от първата по рода си в квартала многофункционален комплекс за образование, култура и здравеопазване, изградена по Програма ЗОВ (Здраве и Образование за Всички).

Виж повече

Отличничка от Университета обучава ромските деца в кв. „Кошарник“

2019-01-16

Вече пета година Деница Георгиева обучава ромските деца в монтанския квартал „Кошарник“. 27-годишната .Деница е ярък пример за това, че едно ромско момиче може да успее. Ключът към успехът е образованието. За учителката в ДГ № 8 „Пролет” децата са дар от Бога. „Не напразно в Библията  пише да бъдем като децата. Децата са чисти, искрени, бързо се сприятеляват и бързо прощават,” казва тя.  Мотивът й да избере професията на детски учител е желанието й да помага на  децата да се изграждат като личности.

С какво Ви привлече детската градина в кв. „Кошарник”, след като с Вашето образование и отлична диплома можете да работите във всяка една детска градина?

  • Аз съм първата, която завърших магистратура по педагогика с пълен отличен успех. Искам да  бъда ролеви модел за моята общност. Смело мога да твърдя това, защото след като завърших и започнах работа  в ДГ № 8 „Пролет“ в кв. „Кошарник”, вдъхнових  още млади хора  от квартала. Някои от тях вече са завършили успешно и  работят като учители в детски градини и училища, а някои в момента се обучават. Това са Жанета Ангелова, Петрана Ташкова, Антоанета Антонова, Бетина Бойкова, Теменужка Емилова, Петя Димитрова. От скоро започнаха да учат и майки с деца.

Нека докажем, че

РОМИТЕ СЪЩО МОГАТ ДА УЧАТ, ДА РАБОТЯТ И ДА СА ДОСТОЙНИ ГРАЖДАНИ

в държавата ни.

  • Какви качества трябва да притежава един съвременен педагог, за да е успешен?
  • Като всеки съвременен педагог използвам различни иновативни методи за работа с деца и се стремя да съм в синхрон с актуалното и новото.
  • Кои Ваши лични  качествата и уменията най-много Ви помагат в работата Ви?
  • Личните качества, които ми помагат в работата е силната вътрешна мотивация и  позитивно отношение.  Компютърната грамотност ми помага за работа с децата също. Умението за работа в екип, пък ми дава възможност да се сработя с колегите.
  • Виждате ли около себе си педагози, които имат тези качества?
  • Разбира се! Заобиколена съм от  професионалисти и от млади, много мотивирани бъдещи колеги, които се обучават в момента.
  • Какъв трябва да е подходът на учителите към ромските деца, за да има успех в работата с тях?
  • Ромските деца са си деца. Подходът към тях трябва да е  като към всяко едно дете. Освен добре образован, всеки съвременен педагог трябва да изпитва любов към децата, към всички деца, не само към определени етнически групи.
  • Какви методи използвате в работата си с децата, за да се забавляват и да усвояват знанията и да развиват уменията си с лекота?
  • Ние имаме нова сграда, построена миналата година по европейски стандарти по Програма ЗОВ. Проектът на Община Монтана по ЗОВ, съфинансиран от Швейцария, в рамките на Българо-швейцарската програма за сътрудничество, реши един наболял проблем -

    В КВ. „КОШАРНИК” И СЕГА ИМАМЕ СЪВРЕМЕННО УЧЕБНО ЗАВЕДЕНИЕ.

Новата сграда на нашата детска градина ни предлага  възможност да работим пълноценно и да използваме различни иновативни методи.  Занималните са с много и най-различни видове интерактивни и образователни  играчки.  Има интерактивна дъска, три детски площадки с ергономични и безопасни уреди, също така  добре оборудван физкултурен салон, както и концертна зала, където децата  показват своите таланти пред родителите си и пред гости на градината.

  • Според вас нужно ли е родителите също да се обучават? Как?
  • Нужно е  да се провеждат обучения в кварталите, за да се повиши родителския капацитет на ромските семейства. Това ще помогне на обществото.Нашата детска градина може, да осигури мястото на провеждане на такива обучения и някои от учителите можем да сме говорители на полезни и интересни  и полезни теми.
  • Коя е най-сериозната грешка, която допускат учителите в отношението си към децата и ги отблъскват от учебния процес?
  • Винаги отговорността за резултата от обучението е на възрастния и не можем да виним децата. Децата усещат, когато някой ги обича и се грижи  истински от сърце за тях и обратно.
  • Работата с малки деца изисква енергия и търпение. За Вас тя е източник на нови сили ли е или на изтощение?
  • Децата са изпълнени с енергия,  те са емоционални, вълнуващи се, постоянно търсят новото и различното. Така се чувствам и аз когато работя с тях .
  • Какви трудности срещате с възпитаниците Ви?
  • Нередовната посещаемост е най-голямата трудност.

ТАКСИТЕ СА НАЙ-СЕРИОЗНИЯТ ПРОБЛЕМ В НАШАТА ДЕТСКА ГРАДИНА.

  • Как преодолявате тези трудности?
  • Свързваме се  с организации и  фондации, които да покриват таксите на крайно бедни деца на таксите, но все още този проблем си остава под въпрос.
  • Какво трябва да се случи, за да пожелаете да смените професията си?
  • Засега нямам такива намерения, но съм убедена, че човек се учи цял живот.
  • Какви цели си поставяте за Вашето професионално развитие?
  • Да се развивам в област на педагогиката чрез професионални квалификации. Да участвам в организации и обучения, свързани с образованието.

Деница Георгиева-Борисова e бивша възпитаничка и настояща учителка в Детска градина № 8 „Пролет“ – Монтана, която работи по Програма ЗОВ. Деница е завършила бакалавърска степен по специалност „Предучилищна педагогика и английски език” във Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ - филиал Враца. Деница завършва с отличен успех и магистратура в същия ВУЗ по специалност „Предучилищна и начална училищна педагогика”. „Тя е нашата гордост!” – категорична е директорката на детското заведение Емилия Коцева.

Виж повече