Последен учебен ден в Столипиново

2018-05-31

С изложба и празнично представление отбелязаха края на учебната година в Детска градина „Лилия“ и Начално училище „Найден Геров“ в кв. Столипиново. Двете учебни заведения са партньори на Община Пловдив по проекта на Програма ЗОВ „Всички заедно: за по-добро образование и здраве“.

В последния учебен ден в коридорите на Начално училище „Найден Геров“ бе открита изложба с рисунки на четвъртокласници. Творбите са създадени от учениците по време на техните занимания по изобразително изкуство, които се провеждат в рамките на проектните дейности. Виолета Георгиева, учител по изобразително изкуство, въвежда децата от кв. Столипиново в света на изкуството и творчеството, като ги запознава с различни техники за рисуване и ги насърчава да проявяват своята креативност при създаването на всяка нова картина. Часовете по изкуство са любими за повечето ученици. През учебната година те нарисуваха много красиви творби, като на изложбата бяха представени само част от тях.

Събитието завърши с награждаване на най-старателните и талантливи малки художници, които още отсега с нетърпение очакват новите занимания по изобразително изкуство през следващата учебна година.

И докато учениците от Начално  училище „Найден Геров“ си казваха „Довиждане“ обградени от своите картини, в съседната Детска градина „Лилия“ бе организирано тържествено изпращане на деца от подготвителна група, които наесен ще тръгнат на училище в първи клас. Събитието се превърна в истински празник за деца и родители от кв. Столипиново. За това се бяха погрижили преподавателите от детската градина, които заедно със своите възпитаници бяха подготвили красива артистична програма.

В края на тържеството бе разрязана празнична торта, а бъдещите първокласници получиха ранички с логото на Програма ЗОВ.

Последни новини в тази категория

ЗОВ достигна до хиляди деца и млади семейства: обобщени резултати

2019-08-14

В работата си в шестте района Програма ЗОВ (Здраве и образование за всички) обхвана хиляди деца, млади жени и семейства.

Цифрите са красноречиви за резултатите от четиригодишната работа на ЗОВ-екипите по места: Шумен, Пловдив, Монтана, Бургас, Сливен и Русе (2015-2018 г.) Вижте тук общи резултати.
 

ОБРАЗОВАНИЕ

Деца от 3 до 6 г. в детски градини, участващи в новосъздадени групи по Програма ЗОВ деца, включително групи по български език - 2 915

Ученици 1-4 клас, участващи в образователни дейности в новосъздадени групи по ЗОВ, включително групи по български език - 2 113

Деца и родители), участвали в културни и спортни събития - 13 796

Деца 3-10 г. , участващи в извънкласни дейности (за ученици, ученици и родители, летни училища, екскурзии, музеи) - 8 691

Родители, участващи в срещи и консултации посветени на образованието на децата им - 10 276

Конкретни резултати: Бургас, Шумен, Пловдив, Монтана, Сливен и Русе.

 

ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ

Общи медицински прегледи (на общопрактикуващите лекари и педиатри) и скрининги - 18 253

Специализирани медицински прегледи, включително гинекологични прегледи - 5 218

Медицински изследвания - включително ХИВ, сифилис, PAP – цитонамазки, кръвни тестове за кучешки тения -        2 627

Здравни консултации (здравни медиатори) - 15 012

Поставени вътрематочни спирали  - 604

Обхванати в информационни кампании и събития, групи за здравна подкрепа на жени и младежи - 19 665

Конкретни резултати: Бургас, Шумен, Пловдив, Монтана, Сливен и Русе.

По Програма ЗОВ бяха построени/обновени 28 училища, детски градини и здравни кабинети; обучени бяха 48 здравни и образователни медиатори, както и 700 педагози и медиатори.

Вижте още резултати от работата по ЗОВ в презентацията на Звеното за управлението на проекта.

Виж повече

Програма ЗОВ: уроци и препоръки

2019-08-11

Интегрираният модел, използван от Програма ЗОВ, се доказа като успешен и работещ за социалното включване на роми и други уязвими групи. Прилаган в шестте района на Програмата – Русе, Пловдив, Бургас, Шумен, Монтана и Сливен, той може да доведе до реални резултати и в други райони на страната.

Параметрите на този интегриран модел са:

  • Интегрирани мерки - в една и съща общност;
  • Големи градски ромски общности и малки населени места - директен и адекватен достъп;
  • Устойчивостта е планирана още при дизайна на програмите;
  • Промяна на национални политики - релевантност и застъпничество;
  • Подкрепящ мониторинг и изграждане на капацитет;
  • Развитие и укрепване на партньорствата; подобрени включващи мерки.
     

Въз основа на работата си на национално и местно ниво Програма ЗОВ извлече специфични уроци:

Национално ниво

  • Интегрираните мерки - да включват образование, здраве, заетост, жилища и инфраструктура;
  • Нужно е по-добро междуведомствено сътрудничество при планиране и изпълнение на интегрирани програми;
  • Необходимост от национално финансиране на Програмите за уязвими групи, за да не се разчита единствено на външно финансиране;
  • Администрирането на проекти да не е единствено контрол. Необходима е подкрепяща супервизия;
  • Нужда от насърчаване провеждането на системно здравно образование в училище;
  • Оперативна програма Здравеопазване и по-адекватно финансиране на националните програми в тази област => по добра устойчивост.
     

Вижте препоръките на местно ниво в презентацията на екипа на Програма ЗОВ, представен на заключителната й конференция.

Използвайки успеха на подхода и резултатите от ЗОВ, независими експерти правят подобни препоръки за работата по социалното включване на роми и други уязвими групи.
Вижте обобщение на Ива Бонева, част от екипа на швейцарските оценители, в презентация, направена през юли 2019:
 

  • Продължаване работата с общини, с целенасочени/прагматични интервенции  за социално включване.
  • Включване на ромите/уязвимите групи в разработването и изпълнението на проекти.
  • Не само достъп до образование и здравеопазване, но и до качествени такива. Поддържане на този труден баланс с различни мерки.
  • Планиране на дейности, намаляващи риска за ефективността и устойчивостта.
  • Да се осигурят необходимите ресурси на ЗУП и ситуирането им на централно място в администрацията.
  • Укрепване на инструментите за мониторинг и оценка и прилагане на теорията на промяната.
  • Планиране  и навременно стартиране на инфраструктурни дейности. Изискване на временни решения за предоставяне на услуги, докато инфраструктурата не бъде въведена в експлоатация.

 

Вижте тук и още една презентация с оценки и препоръки за устойчивост: Дочо Михайлов, консултант по ЗОВ.

Виж повече