Победителите в конкурсите за рисунка и есе на тема етноприятелството

2017-05-20

Радостни сме да огласим имената на победителите във второто издание на два конкурса, организирани от екипа ни в Русе.

Победителите са в конкурса за рисунка“Цветовете на етноприятелството“ са:

I група – деца от 7 до 12 години:

  1. Назан Абтулова – ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Семерджиево, Община Русе
  2. Арзу Небиева –  ОУ „Ангел Кънчев“, гр. Русе
  3. Елица Димитрова  –  ОУ „Иван Вазов“, гр. Русе

II група – деца от 13 до 18 години:

  1. Михаил Гавраилов – ПМГ „Баба Тонка“ , гр. Русе
  2. Дебора Петрова – СУПНЕ „Фридрих Шилер“, гр. Русе
  3. Стефан Димитров –  ПМГ „Баба Тонка“ , гр. Русе

Дамян Георгиев от ОУ „Иван Вазов“, гр. Русе  бе отличен със специалната награда на журито.

Поощрителни грамоти и награди в първата възрастова група получиха: Полина Чакалова (СУ „Христо Ботев“ – гр. Русе), Баръш Шакиров (ОУ „П.Р. Славейков“- с. Смирненски), Даниела Георгиева (ОУ „Иван Вазов“ – гр. Русе), Камелия Колева (ОУ „Иван Вазов“ – гр. Русе) и Ана – Мария Симеонова (ОУ „Любен Каравелов“-гр. Русе). Във втора възрастова група поощрителна грамота и награда получиха: Зюхре Али (ОУ „Алеко Константинов“ – гр. Русе), Велислава Щерева (ОУ „Иван Вазов“ – гр. Русе), Ива Пенчева (ОУ „Иван Вазов“ – гр. Русе), Константин Георгиев (ПМГ „Баба Тонка“ – гр. Русе) и Велина Коева (ПМГ „Баба Тонка“ – гр. Русе).

Рисунките на децата са представени в изложба, която бе открита на 18 май във фоайето на Община Русе. На специално тържество бяха връчени грамотите и наградите на победителите.

Отличия получиха и победителите в конкурса за есе на тема “Хармонията на етническата толерантност“ също получиха грамоти и награди.

I група – деца от 7 до 12 години:

  1. Патрисия Андреева (ОУ „Алеко Константинов“ – гр. Русе)
  2. Ивет Стоилова (ОУ „Никола Обретенов“ – гр. Русе)
  3. Албена Златева (ОУ „Св. Климент Охридски“ – гр. Борово).

Поощрителни награди за: Стилиян Тодоров (ОУ „Алеко Константинов“ – гр. Русе), Петър Климентов (ОУ „Св. Климент Охридски“ – гр. Борово) и Моника Агопян (ОУ „Никола Обретенов“ – гр. Русe).

II група – деца от 13 до 18 години:

  1. Габриела Фердинандова (ПГИУ „Елиас Канети“ – гр. Русе)
  2. Джулия Здравкова (ПГИУ „Елиас Канети“ – гр. Русе)
  3. Шехрин Шукри (ОУ „Алеко Константинов“ – гр. Русе).

Конкурсите бяха част от фестивала „Етноритми без граници“, който продължи с концертна програма в Пленарната зала на общината. Музикалното богатство на различните етнически общности в България беше представено с песните и танците на танцовите състави от гр. Сеново, с. Семерджиево, гр. Русе, с. Иваново, гр. Борово, с. Щръклево, с. Беловец и с. Горно Абланово. Чрез тях гостите се докоснаха до фолклорното и културно богатство на различните етноси.

Последни новини в тази категория

Заключителна конференция: Програма ЗОВ се доказа като добре работещ модел

2019-06-27

Опитът от изпълнението на Програма ЗОВ показва, че интегрираните здравни, образователни и социални услуги дават изключително добри резултати, когато са прилагани ефективно и са точно адресирани спрямо конкретните нужди на населението на дадена община. Това е оценката на министъра на труда и социалната политика Бисер Петков, която той направи на заключителната конференция на Програмата на 25 юни 2019 в София.  

В приветствието си към участниците в заключителното събитието посланикът на Швейцария Мюриел Берсе Коен отбеляза отличното сътрудничество между институции и общини. Тя припомни, че Програма ЗОВ е дала началото на промяната на важни политики за образование и здравеопазване. Като следваща стъпка тя подчерта нуждата от устойчивост и да се работи активно с родителите, които да виждат смисъл и нужда от образованието на децата си.

В дискусиите участваха заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева и заместник-министърът на труда и социалната политика Зорница Русинова, представители на министерските работни групи от Министерството на образованието и науката и Министерството на здравеопазването.

Усилията на Програма ЗОВ са насочени към деца и млади семейства от уязвими групи в Пловдив, Русе, Бургас, Монтана, Сливен и Шумен, които живеят крайно бедно в затворени и изолирани общности. От българска страна основен партньор по Програмата е Министерството на труда и социалната политика, като участват още министерствата на здравеопазването и образованието и науката. Общата стойност на Програма ЗОВ е 8 088 500 швейцарски франка, като швейцарският принос е 6 920 000, а съфинансирането от трите министерства е 15%.

Успешно бяха изпълнени шест интегрирани проекта с общо 30 партньори - училища, детски градини, здравни центрове, НПО и др. ЗОВ утвърди следните стратегически принципи на работа : паралелни дейности в областта на образованието, здравеопазването, културата и инфраструктурата за една и съща уязвима общност, и работа през централните и местните институции, като те остават основните стълбове на политики и услуги за уязвими и носят основната отговорност за подобряване на благосъстоянието на тези граждани.

Накратко резултатите от Програма ЗОВ:
* 28 построени/обновени училища, детски градини и здравни кабинети;
48 обучени здравни и образователни медиатори;
* 700 обучени педагози и медиатори;
*  5 028 деца от 3-10 г. в нови групи и допълнителни занимания по български език;
* 10 276 родители, участвали в консултации и срещи за мотивация (образователна медиация);
* 13 796 деца и родители, участвали в културни и спортни събития;
* 23 471 ОПЛ, педиатрични, гинекологични прегледи и скрининги;
* 19 665 бенефициенти на кампании и събития, групи за поддръжка;
* 15 012 индивидуални информционни здравни консултации и срещи (здравна медиация)

 Вижте още резултати в презентацията на екипа по управлението на ЗОВ.

Важен акцент в дискусиите бяха научените уроци и устойчивостта на Програмата. Ето част от отправените препоръки в оценката на програмата:
* Продължаване на работата в партньорства, като общините остават главната отправна точка с конкретни и прагматични интервенции за социално включване, базирани на реални и точни данни по места;
* Използване на подход на работа от Звеното за управление на програмата, който подкрепя и гради капацитета на всички партньори, а не само контролира и „наказва“ за направени грешки; фокус върху интегрирания подход, където образование и здравеопазване съжителстват, с възможност за включване и на заетост; продължаване на реформите на ниво политики;
* Прецизно планиране на дейности, намаляващи риска за осигуряване на ефективност и устойчивост;
* Последователно включване на ромите в разработването и изпълнението на проекти.

Общо бе виждането, че благодарение на съвместната работа с държавните институции и местните власти повечето от дейностите са вече устойчиви с подкрепата на държавни делегирани бюджети, насочени към общините. Много от другите дейности ще бъдат подкрепени от национални програми, европейски оперативни социални и образователни програми след 2020 година, както и чрез Норвежкия финансов механизъм.

 

Вижте тук всички презентации
Видео клипове от конференцията: едно, две, три

Виж повече

Весело тържество за изпращането на бъдещи първокласници в кв. Столипиново

2019-05-31

Бъдещите първокласници от Детска градина “Лилия” в пловдивския квартал Столипиново изнесоха красиво тържество по случай своя последен ден в детската градина. Те бяха изпратени с много обич от преподаватели, родители и приятели. Децата танцуваха и пяха, облечени с костюми, специално изработени от детската градина от техните учителки.

В края на тържеството Севджан Моллабекир, ръководител на проекта на Програма ЗОВ в Пловдив, и Стефка Симеонова, образователен експерт по проекта, раздадоха на децата ранички с логото на програмата. Този красив и полезен подарък зарадва много бъдещите първокласници и те споделиха, че вече нямат търпение да тръгнат на училище.

ДГ „Лилия“ е разположена в центъра на Столипиново и 100% от децата, които се обучават там са от ромската общност. Главното предизвикателство в работата на педагозите е свързано със слабото владеене на български език от населението на квартала.  Ето защо голяма част от дейностите по програма ЗОВ в Столипиново бяха насочени към допълнително изучаване на български език. Чрез използване на различни иновативни методи за работа като ролеви игри, участие в драматизации по приказки, декламации, викторини и др., децата имаха възможност да обогатят своята реч. В тази връзка със средства по проекта бяха закупени и различни образователни материали - игри, детски книжки и учебни пособия.  

В рамките на проекта бяха организирани и разнообразни художествени изпълнителски дейности. Децата бяха стимулирани да изявяват своите актьорски умения, тъй като по този начин те се научават активно да използват езика в различни ситуации, доста сходни в тези в реалния живот.

Виж повече