Започна обучението образователните медиатори в Русе

2017-04-12

Екип от обучители на Сдружение БРТИМ започна на 10 април курс за начално обучение на шестима образователни медиатори в рамките на проекта на Община Русе по Програма ЗОВ. Медиаторите са назначени след конкурс към Общините Русе, Ветово и Борово и ще работят в 6 училища, включени в проекта.

Обучението се състои от три модула: Изграждане на базови умения на образователния медиатор; Медиацията в училищна среда; Практически умения необходими на образователния медиатор и ще продължи общо 18 дни.

И след курса медиаторите ще получават системна експертна подкрепа в непосредствената си работа, мониторинг и супервизия, за да бъдат от полезни и ефективни както за училищните ръководства, така и за семействата и общността. Предвижда се и периодично надграждане на натрупаните знания чрез продължаващо обучение.

Основната задача на образователните медиатори е да бъдат връзката с училището, да представляват общността в училището, както и училището в общността, да подкрепят участието на всички деца в задължителното обучение чрез окуражаване на участието на родителите в обучението на децата и в училищния живот и чрез подпомагане на комуникацията между семействата, общността и училището. 

Задачата им не е лесна, но скоро се надяваме да видим първите резултати от работата им по места.
Да им пожелаем успех!

Последни новини в тази категория

Нови образователни игри подпомагат обучението в „Пролетна дъга“

2018-06-30

Новата група и филиалите в Детска градина „Пролетна дъга“ – Шумен разполагат от края на юни с над 30 нови образователни игри за учебна и извънкласна дейност в предучилищна възраст. Голяма част от тях са  за обучение по метода „Монтесори“, който педагози от детската градина започват да прилагат след проведено обучение.

Сред дидактичните пособия особено интересни са Монтесори комплект с 12 дървени пъзела, даващи възможност децата по-лесно да разпознават различни форми, размери и количества, кутия с пръчки за броене, която представя числата като съвкупност от отделни обекти, комплекти от български букви, рамки Монтесори, магнитна пирамида „Здравословно хранене“ и др.

„Всички образователни игри дават възможност за развитие на математическата и езиковата компетентност, както и на логическото мислене на децата“, сподели учителката Ивелина Алексиева.

„За работа с деца особено от уязвимите групи е много важно да се прилагат нестандартни методи на работа, подкрепени с богата нагледност и практическа насоченост. Към това се стремим по време на извънкласните занимания в „летните училища“, коментира директорката на детската градина Димитрина Минева.

Извънкласните занимания за децата през лятото се провеждат по проекта на Община Шумен „Взаимодействието с общността – фактор за по-добро бъдеще и успешна интеграция“ в рамките на Програма ЗОВ към Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Закупените дидактични материали на обща стойност 4 000 лв. ще бъдат изключително полезни на педагозите при провежданите на занятия в „летните училища“, чрез които деца подобряват езиковите си умения и подготвеността си за училище.

Виж повече

Лятното училище на децата от Монтана

2018-06-21

Ако си талантлив и полагаш усилия, имаш шанс да успееш. С това послание започна представянето на  изложбата от Международния конкурс за детска рисунка „Тъпан бие, хоро се вие” пред децата от кв. „Кошарник” - Монтана, участващи в Лятното училище по Програма ЗОВ.

Доказателството, което потвърди встъпителните думи е фактът, че 10-годишно ромско момче от с. Яровнице в Словакия спечели първа награда, състезавайки се 2011 млади художници от 35 държави. Нели Василева – главен експерт „Култура и вероизповедания” в общината, разказа на децата за изложбата и им показа снимката на Себастиян Янув Калея с наградите от конкурса в Монтана.

Това е първото посещение на ромските деца в галерия и за тях беше много интересно, защото оживено обсъждаха пъстрите рисунки.

Общо 19 деца от Основно училище „Георги Бенковски”, които есента ще продължат образованието си в прогимназиален етап в училищата в Монтана, преминаха през допълнително обучение, за да наваксат пропуските си по български език и математика. Учителката им Мария Георгиева сподели, че 13 от тях са посещавали редовно заниманията.

В програмата на Лятното училище бяха включени също посещения на Лапидариума, Античната крепост и етнографския музей в Михайловата къща в Монтана. Истинско приключение за децата беше екскурзията в Берковица и Клисурския манастир, споделя образователният медиатор Бисер Андреев.

Виж повече