Нови образователни игри подпомагат обучението в „Пролетна дъга“

2018-06-30

Новата група и филиалите в Детска градина „Пролетна дъга“ – Шумен разполагат от края на юни с над 30 нови образователни игри за учебна и извънкласна дейност в предучилищна възраст. Голяма част от тях са  за обучение по метода „Монтесори“, който педагози от детската градина започват да прилагат след проведено обучение.

Сред дидактичните пособия особено интересни са Монтесори комплект с 12 дървени пъзела, даващи възможност децата по-лесно да разпознават различни форми, размери и количества, кутия с пръчки за броене, която представя числата като съвкупност от отделни обекти, комплекти от български букви, рамки Монтесори, магнитна пирамида „Здравословно хранене“ и др.

„Всички образователни игри дават възможност за развитие на математическата и езиковата компетентност, както и на логическото мислене на децата“, сподели учителката Ивелина Алексиева.

„За работа с деца особено от уязвимите групи е много важно да се прилагат нестандартни методи на работа, подкрепени с богата нагледност и практическа насоченост. Към това се стремим по време на извънкласните занимания в „летните училища“, коментира директорката на детската градина Димитрина Минева.

Извънкласните занимания за децата през лятото се провеждат по проекта на Община Шумен „Взаимодействието с общността – фактор за по-добро бъдеще и успешна интеграция“ в рамките на Програма ЗОВ към Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Закупените дидактични материали на обща стойност 4 000 лв. ще бъдат изключително полезни на педагозите при провежданите на занятия в „летните училища“, чрез които деца подобряват езиковите си умения и подготвеността си за училище.

Последни новини в тази категория

Викторина и спортно състезание в кв. Столипиново

2019-02-14

През тази седмица 7 родители и 10 деца от кв. Столипиново участваха заедно в занимателна игра-викторина, която се проведе в СУ „Найден Геров“ в рамките на допълнителните занимания по български език по програма ЗОВ. Викторината бе посветена на живот на българския възрожденец Найден Геров, патрон на училището, за когото както децата, така и родителите успяха да научат нови и интересни неща. Учебните игри и викторини помагат на учениците да усвоят новите знания по един занимателен начин. Така се стимулира нестандартно мислене, както и активно участие в обсъжданията по време на състезанието, което пряко развива и езиковите умения по български език.    

По време на заниманията по български език децата се учат да преразказват, да рецитират и да пеят. Така те обогатяват своята езикова култура и се учат да използват правилните граматически конструкции. Участието на родителите в допълнителното обучение по български език е много важно, защото често самите те изпитват големи затруднения с овладяването на езика. Това е така, защото те живеят в един от най-сегрегираните етически квартали в България, където български език се говори рядко извън училищната среда. Именно слабото владеене на български е и една от основните причини за ранното отпадане от образователната система на децата от сегрегираните етнически малцинства.   

Тази седмица се проведе и спортно състезание между ученици от началните класове на СУ „Найден Геров“ и НУ „Кирил Нектариев“. Отбори от по 15 момчета от двете училища се състезаваха за точност и бързина в игри с обръчи и топки. В същото време, момичетата представиха своите умения в областта на гимнастиката, като изпълниха различни упражнения за гъвкавост и съчетания с ленти.

Тъй като към момента в Столипиново няма физкултурен салон, спортното състезание се организира в една от училищните стаи. Скоро обаче това ще се промени. Предстои откриването на сградата на Образователния център, която бе изградена по проекта на Програма ЗОВ в общия двор на двете училища. В Образователния център има многофункционална зала, която в бъдеще ще се използва и като физкултурен салон.

Виж повече

Лекар от ромски произход направи първите си стъпки в професията в Монтана

2019-02-03

Близо 15 души от монтанския квартал „Кошарник“ и съседното  село Габровница бяха прегледани през последните два дни на януари по Програма ЗОВ. Прегледите извърши току-що дипломиралият се медик от ромски произход д-р Костадин Костадинов.

Младият лекар бе посрещнат радушно в домовете на хронично болните хора, които посети заедно със здравните медиаторите. В двете локации по проекта „Комплексен подход за ромско включване в община Монтана“ д-р Костадинов направи консултации и прегледи по програмата за майчино и детско здравеопазване. Младият лекар заостри вниманието на майките за навременното изпълнение на имунопрофилактиката.

Д-р Костадинов даде съвети на хората как да водят здравословен начин на живот и убедително аргументира важността на профилактиката за превенция на заболяванията. Той докосна емоциите на пациентите си с посланието, че профилактиката е отговорност не само към самите нас, но и към хората, които обичаме и които разчитат на нашите грижи.

„Много бързо се сработихме с д-р Константинов като екип. Придружавахме, за да го представим на хората, които посетихме по домовете, защото той е от Якоруда и е непознат за тях. Той много бързо ги спечели. Не само за това, че е мил, внимателен и компетентен, но и понеже е от ромски произход, той бе приет с доверие, а също и с възхищение и с гордост,“ каза Петър Цветанов – председател на Националната мрежа на здравните медиатори, която е партньор по проекта на Община Монтана.

Благодарение на медиаторите д-р Константинов се срещна младежи от кв. „Кошарник“. Той разказа за себе си, за обучението в Медицинския университет в София, за постоянството и упоритостта, с която е преследвал целта си да стане лекар. Той сподели, че е срещнал много хора, които са го подкрепяли и насърчавали. Общителен, откровен и добронамерен, начинаещият медик успя да спечели симпатиите на ромските младежи и в неформалната дискусия те споделиха какви са техните дарби и мечти. Личният пример на младия лекар им вдъхна кураж, че успехът е възможен, а препятствията по пътя към него са преодолими, стига да се положат усилия и да се прояви воля.

Виж повече