Нови образователни игри подпомагат обучението в „Пролетна дъга“

2018-06-30

Новата група и филиалите в Детска градина „Пролетна дъга“ – Шумен разполагат от края на юни с над 30 нови образователни игри за учебна и извънкласна дейност в предучилищна възраст. Голяма част от тях са  за обучение по метода „Монтесори“, който педагози от детската градина започват да прилагат след проведено обучение.

Сред дидактичните пособия особено интересни са Монтесори комплект с 12 дървени пъзела, даващи възможност децата по-лесно да разпознават различни форми, размери и количества, кутия с пръчки за броене, която представя числата като съвкупност от отделни обекти, комплекти от български букви, рамки Монтесори, магнитна пирамида „Здравословно хранене“ и др.

„Всички образователни игри дават възможност за развитие на математическата и езиковата компетентност, както и на логическото мислене на децата“, сподели учителката Ивелина Алексиева.

„За работа с деца особено от уязвимите групи е много важно да се прилагат нестандартни методи на работа, подкрепени с богата нагледност и практическа насоченост. Към това се стремим по време на извънкласните занимания в „летните училища“, коментира директорката на детската градина Димитрина Минева.

Извънкласните занимания за децата през лятото се провеждат по проекта на Община Шумен „Взаимодействието с общността – фактор за по-добро бъдеще и успешна интеграция“ в рамките на Програма ЗОВ към Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Закупените дидактични материали на обща стойност 4 000 лв. ще бъдат изключително полезни на педагозите при провежданите на занятия в „летните училища“, чрез които деца подобряват езиковите си умения и подготвеността си за училище.

Последни новини в тази категория

Деца и родители от Столипиново заедно в игрите и уроците

2018-10-19

Родители от пловдивския квартал Столипиново се включиха заедно със своите деца от подготвителните групи на Детска  градина „Лилия“ в поредица от занимателни и образователни игри, които се проведоха в рамките на дейностите на клуб „Активен родител“. Клубът, който бе учреден още през миналата година в ромския квартал по проект „Всички заедно: за по-добро образование и здраве“, работи за привличането на ромските родители към активно участие в образованието на техните деца.

По време на игрите родители и деца бяха разделени на отбори, които се състезаваха в подреждане на пъзели, четене, броене, пеене. Изключително емоционална бе играта, при която майките със завързани очи трябваше да разпознаят чрез докосване по лицата и дрехите своите деца измежду всички останали деца. Учителката на групата  Б. Календерска успя да ангажира лесно вниманието и на родители и деца, тъй като игрите освен познавателни бяха и много забавни за всички участници. С много смях и възгласи за победа отборите положиха усилия да се справят със задачите.

В края на игрите от Севджан Моллабекир, ръководител на проекта, на децата бяха раздаден подаръци – тениски с лого на проекта, образователни книжки и дидактични пособия.

Поредицата от игри с участието на родители и деца е част от подход, който се прилага в ДГ „Лилия“ с цел да се приобщят ромските родители към живота в детската градина. Поощряването на доброволчеството сред родителите и включването им в образователните дейности повишават доверието към образователните институции сред ромската общност, което е един от начините за намаляване на ранното отпадане на ромските ученици от образователната система.

Виж повече

Ромско момиче ще разказва лични истории против дискриминацията

2018-10-18

С идейния проект да се противопоставя на дискриминацията чрез споделени истории, Микаела Петкова спечели конкурс за уеб сайт на младежко сдружение в Монтана. Целта на конкурса беше да поощри създаването на сайт, който работи за решаването на проблем на местната общност. За 17-годишната ученичка това е лична кауза. Създаденият от нея сайт „Приеми ме“  (http://www.priemime.ml/) бе оценен най-високо.

„Аз съм Микаела Петкова на 17 години от град Монтана, възпитаничка съм на ПГСАГ и искам да ви запозная с проблема на моя етнос, и причината поради, която много ромски висшисти и не само са безработни. Това е ДИСКРИМИНАЦИЯТА“,  споделя Микаела на сайта, направен от нея. „В буквален превод от латински “дискриминация” означава “правене на разлика”. Най-общо дискриминацията е нееднакво отношение към различни хора или групи от хора въз основа на определени техни признаци. В моето ежедневие постоянно наблюдавам признак на дискриминация към ромския етнос“.

Микаела е ученичка в Професионалната гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Проф. д-р арх. Стефан Стефанов”. Основното си образование е получила в Първо ОУ „Св. св. Кирил и Методий”, което е партньор по Програма ЗОВ.

Хакатонът беше финал на обучението по уеб дизайн. То се проведе от 15 до 17 октомври в рамките на Европейската седмица на програмирането в Регионална библиотека „Гео Милев” – Монтана. Младите хора се запознаха с различни уеб платформи за изграждане на уеб сайтове и работата с тях.

Резултатът от работата им беше оценен от жури. Негови членове бяха областният управител Росен Белчев, Нели Василева – от Община Монтана, която е и пиар на Програма ЗОВ - Монтана, Даниела Маринова - старши експерт по организация на средното образование в РУО - Монтана, Деница Шивачева – журналист и Йоан Иванов - експерт по проектиране на компютърни системи и мрежи.

Виж повече