Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев посети „Столипиново“
2017-09-30
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе в началото на септември в района на Програма ЗОВ в Пловдив. Придружаван от заместник-министър Деница Сачева, началника на РУО-Пловдив Иванка Киркова, областния управител Здравко Димитров и експерти от други институции, както и експерти по проекта на ЗОВ, той посети СОУ "Найден Геров" и детска градина "Лилия" в ромския квартал „Столипиново“, където конкретно работи проектът на Община Пловдив в рамките на Програма ЗОВ.
В рамките на посещението министърът се присъедини към мобилната група за обхващане на децата в образователната система в "Столипиново", която се срещна с няколко семейства в опит да убеди родителите, че децата им трябва да ходят на училище. Така той даде пример и кураж на социални работници, учители и експерти, които в рамките на национална кампания работят за привличането и задържането на децата в училище.
По данни на МОН само в Област Пловдив 13 500 деца на училищна възраст не ходят на училище. Това е голям проблем конкретно за „Столипиново“ и същевременно предизвикателство за местния екип по ЗОВ (Здраве и образование за всички). По този проблем в „Столипиново“ от началото на юли работи един образователен медиатор, назначен по ЗОВ а от септември ще има и втори такъв. Такива медиатори работят и в другите пет райони на Програмата и вече се доказва резултатността на ангажиментите им. Те са близки до уязвимите общности, познават проблемите им и бързо намират общ език с тях. Медиаторите могат да бъдат важен член на мобилните екипи, сформирани в страната в опит а върнат в училище отпадналите от образованието, чийто общ брой е около 200 хиляди души. В Пловдив са сформирани 6 екипа, които трябва да обиколят 4615 адреса, за да говорят със семействата на децата и младежите, които не посещават училище.
„Професията образователен медиатор ще бъде включена в класификатора на професиите“, съобщи в Пловдив министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
Според ЗОВ това е важно решение, което ще даде възможност на образователните медиатори да работят ефективно, да се стигне до устойчиви резултати – максимално обхващане на деца от ромската общност и от другите уязвими групи в училище.